تماس با خدمات ۱۱۸ غیر رایگان شد

۲۳۶۱۶۶_۸۰۵

از زمان تشکیل خدمات ۱۱۸ ارتباط با این سامانه کاملا رایگان بود. اما امروز خبری مبنی بر پولی شدن این سرویس منتشر شده است.

داوود زارعیان، سخنگوی شرکت مخابرات ایران درباره‌ی پولی شدن برخی از کدهای خدماتی گفت:

شرکت مخابرات ایران به عنوان یک اپراتور طبق مصوبات عمل خواهد کرد و در شرایطی که اعلام شود لازم است جهت تماس با شماره‌ای هزینه دریافت شود ما تبعا براساس مصوبه عمل خواهیم کرد.

وی در عین حال یادآور شد:

در میان کدهای خدماتی اورژانس، ۱۱۰ و ۱۱۸ بیشترین میزان تماس دریافتی را دارند. حال در میان این سه شماره، دو شماره اول با توجه به این‌که جزو کدهای اضطراری به شمار می‌روند همچنان برای تماس گیرندگان رایگان خواهد بود، اما تماس با ۱۱۸ از این پس مشمول هزینه می‌شود که البته با توجه به مدت زمان کوتاه مکالمه با این‌ کدها، به‌طور طبیعی هزینه چندانی بابت این تماس‌ها ایجاد نمی‌شود.

118 پولی شد

زارعیان همچنین متذکر شد:

در میان سه کد اشاره شده ۱۱۸ به دلیل ماهیتی که دارد حجم بالاتری از تماس‌های دریافتی را تجربه می‌کند و به‌طور معمول روزانه حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار مشترک با این مرکز تماس می‌گیرند که از این پس مشترکان جهت این تماس‌ها ملزم به پرداخت هزینه خواهند شد.

وی در پایان گفت:

البته همان‌طور که اشاره شد هزینه‌ی این مکالمات با توجه به آنکه مدتی کوتاه دارند و درون‌شهری محسوب می‌شوند رقم بسیار ناچیزی است که حتی این ارقام هزینه نگهداری مرکزی مانند ۱۱۸ را هم جبران نمی‌کند، چرا که علاوه بر هزینه‌های نگهداری در این مرکز نیروی انسانی زیادی نیز در حال کار هستند.

18 پولی شد

بر اساس ابلاغ مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، چنانچه فرد با شماره تلفن ثابت با کد‌های خدماتی تماس گرفته باشد به اندازه تماس درون‌شهری و در صورتی که از تلفن همراه با این شماره‌ها تماس گرفته باشد معادل هزینه تماس همراه با ثابت ملزم به پرداخت هزینه می‌شود. بدین ترتیب شرکت مخابرات ایران موظف می‌شود برای این تماس‌ها هزینه‌های اعلام شده را در قبض مشترکان اعمال و محاسبه کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *